«Успішний керівник – престижний заклад».
- Підведемо підсумки нашого семінару-практикуму уроком від метелика.
Один раз у коконі з’явилася маленька щілина. Людина, яка випадково проходила повз, досить довгий час стояла і спостерігала, як через цю маленьку щілину намагається вилізти метелик. Пройшло багато часу, метелик начебто покинув свої зусилля, а щілина залишалася усе такою ж маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і що сил у нього більше не залишилося.
Тоді людина вирішила допомогти метелику, і взявши ножа, розрізала кокон. Метелик у той же час вийшов з нього, але його тільце було слабке та немічне, а крила були прозорими й ледь рухалися.
Людина продовжувала спостерігати, очікуючи, що ось-ось крила метелика розправляться й зміцніють, і він полетить. Але цього не сталося!
Решту життя метелик волочив по землі своє слабке тільце, свої не розправлені крила. Він так і не зміг літати.
А все через те, що людина, бажаючи йому допомогти, не зрозуміла того, що зусилля, які необхідно докласти, щоб вийти через вузьку щілину кокона, необхідні метеликові, щоб рідина з тіла перейшла в крила й щоб він зміг літати. Життя змушувало метелика із зусиллями залишати оболонку, щоб надалі він міг рости й розвиватися.
Іноді саме зусилля, прагнення до самовдосконалення необхідне нам у житті. Якби нам дозволено було б жити, не зустрічаючись із труднощами, ми були б обділені. Ми не змогли б бути такими сильними, якими є зараз. Ми ніколи не змогли б літати.
Я просив сил...
А життя дало мені труднощі, щоб зробити мене сильним.
Я просив мудрості...
А життя дало мені проблеми для вирішення.
Я просив багатства...
А життя дало мені мозок і мускули, щоб я міг працювати.
Я просив можливість літати...
А життя дало мені перешкоди, щоб я їх переборював.
Я просив любові...
А життя дало мені людей, яким я міг допомагати в їхніх проблемах.
Я просив благ...
А життя дало мені можливості.
Я не отримав нічого з того, про що просив.
Але я одержав усе, що мені було потрібно.
Підводячи підсумки семінару, визначу такі професійні якості сучасного керівника:
– готовність до інноваційної діяльності;
– здатність до самовдосконалення;
– здатність працювати в нових умовах;
– вміння визначати стратегічні завдання і розв’язувати їх;
– здатність відчувати сучасність;
– уміння створювати розвиваюче шкільне середовище;
– уміння налагоджувати індивідуальну роботу з педагогами;
– комунікабельність.
Педагогічний процес у школі буде ефективним лише за умови забезпечення високої компетентності та професійної майстерності керівника навчального закладу.
Тому, шановні керівники, пам’ятайте, що ефективність управлінської діяльності багато в чому залежить і від ваших особистісних та лідерських умінь: формувати й підтримувати соціально-психологічний клімат у колективі, приймати відповідальність за результати діяльності, володіти собою в будь-якій ситуації, контролювати власний психологічний стан, забезпечувати постійне професійне самовдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар